HET VERHAAL VAN HET BEGIN VAN MIJN MERK. A STREETCAR NAMED PIMSIE.
Hello Juices lovers 👋 !
Als ik besloot mijn PIMSIE Juice-merk te creëren, is dat geen toeval, het is het resultaat van een lange reis en een paar jaar nadenken. Stap in de auto, houd het roer stevig vast en laat u meevoeren.
Ik ontdekte koudgeperste sappen 12 jaar geleden.
Destijds was de praktijk vrij nieuw, niet erg wijdverspreid, maar de partner van mijn vader, een echte vechter, maakte in het kader van haar strijd tegen borstkanker, dagelijks sapjes, dankzij haar Jazzmax, naast natuurlijk haar medische behandelingen, maar ook om zich beter te voelen. Ze zaten vol met gember, ugh! Ze ging daarheen in krijgermodus.
De eerste keer dat ze me een van haar sappen liet proeven, stond ik versteld van de smaak! Niks met sinaasappel- of appelsap uit de supermarkt te maken. En dat was de vonk! Vonk die snel de vlam aanstak 🔥.
Ik begon geïnteresseerd te raken in koudgeperste sapjes en ontdekte dat dit bedrijf in de Verenigde Staten groeide en bloeide.
Even terzijde: ik ben opgegroeid in videotheken. Ik ben een fan van Amerikaanse films uit de jaren 50 tot 90, ik luister 24/7 naar Amerikaanse muziek, en onze vader nodigde ons uit om er een paar zomers door te brengen.Ik ben geïnteresseerd in alles wat op dit continent wordt gecreëerd. Dus het was een groot voordeel voor mij dat de sappen daar de buzz maakten.
Het werd steeds duidelijker dat ik een Jazzmax nodig had! En, verrassing, mijn hele familie gaf me er een voor mijn verjaardag, een van mijn beste cadeaus. De volgende dag speelde ik al scheikundige om verschillende recepten te testen. Vanaf die dag werden sappen mijn dagelijkse zonnestraal 🌈..., en ook die van mijn dierbaren die me om meer vroegen.
Het was leuk, ja, maar, zoals u misschien, vond ik het lang om al die sappen te persen met deze kleine machine.
Een beetje toevallig, in mijn sportzaal waar ik mijn prestaties wilde te verbeteren, vertelde een coach me over Jus Jus, het eerste koudgeperste sapbedrijf in België dat net zijn winkel had geopend.
Dezelfde dag ging ik naar hun website, ik ontdekte dat ze kuren aanboden, het was helemaal nieuw! Ik heb meteen mijn eerste driedaagse kuur besteld.
De avond dat ik mijn bestelling ontving, was ik zo opgewonden dat ik met mijn voeten stond te stampen, en wow, ik werd niet teleurgesteld. Wat een prachtige presentatie, en wat een kleuren!
De volgende dag begon ik mijn sapkuur, en, verrassing, de smaken waren ongelooflijk, en vervolgens was het gevoel van welzijn dat ik voelde een nieuwe en verrassende ervaring. Kortom, ik was gewonnen!
De jaren gingen voorbij en de sappen werden onmisbaar voor mij. Ik goochelde tussen mijn Jazzmax en kuren bij Jus Jus, dan anderen, Misuko,...
Later had ik een grote burn-out, waar ik niet in detail op in zal gaan. En ik kwam tot de vraag die iedereen die er geweest is kent: "Wat drijft mij in mijn leven?"
Het was een lang proces van reflectie. Sapjes was al jaren aanwezig in mijn leven. Was het mogelijk om ervan te leven? Ik las me in over de praktijken en technieken en analyseerde de Belgische markt en haar groeiende aantrekkingskracht voor gezonde voeding. Ik dacht dat ik daar misschien mijn plaats kon vinden.
Dus ik ga ervoor!
Ja, MAAR DAN doe ik het anders dan mijn 'concurrenten'! Als ik mijn Juicery openmaakt, wil ik bepaalde punten verbeteren: ik wil geen plastic, geen conserveringstechnieken (geen HPP, geen pasteurisatie), ik wil een mooi en goed product, nog ecologischer, nog gezonder, en nog ethischer.
Dus hier zijn we.
Vandaag inaugureer ik deze blog met als doel u mee te nemen achter de schermen van PIMSIE. Het is anderhalf jaar geleden dat de website werd geopend, en ik wil graag enkele gedachten over sappen met u delen, de keuzes van PIMSIE uitleggen en informatie uitwisselen.
Als u een PIMSIE-klant bent, ben ik blij dat u dit leest en ik hoop dat u het leuk vindt er iets meer over te weten. Als u geïnteresseerd bent in koudgeperste sappen, "Welkom!"
Tot snel allemaal!
Perrine